Copacul din ghiozdan. Cel mai „RoOmenesc” proiect de ajutor pentru elevii săraci din România

0
498

Asociaţia „Voluntari în Europa” nu doar creşte precum Făt-Frumos din poveste, dar o face şi la pachet cu proiecte dintre cele mai ingenioase şi de mare impact naţional. Ultimul dintre ele, pe care l-am putea denumi generic „Copacul din ghiozdan”, îşi propune să întărească brandul #RoOmenia, pe care Adriana Mureşan, sufletul Asociaţiei, l-a pus pe roate alături de colegii ei.

Adriana Mureşan – Voluntari în Europa (sursa: Facebook)

„Vă invităm să ne fiți buni colegi de clasă într-un proiect al speranței și al viitorului. Veniți alături de noi și dăruiți un ghiozdan complet echipat copiilor care au nevoie, ghiozdan care le va face viața de elev mai frumoasă și îi va picta într-un altfel tablou, unul cu un viitor mai bun.

Ne-am gândit să împletim ghiozdanele cu educația civică a acestor copii și să începem prin a planta, cu ajutorul lor, copaci în România. Ne propunem să donăm mii de ghiozdane copiilor care au nevoie de ajutor în România şi totodată pregătim pentru aceşti copii o lecţie civică, rugându-i să participe la campania de împădurire pentru primăvara viitoare, să sădească un copac pentru Diaspora, cea care îi va ajuta şi ea pe ei, trimiţându-le ghiozdane foarte frumoase şi bine dotate cu tot ce le va fi loc necesar la şcoală.
Diaspora și România voluntară investesc în viitorul lor, iar ei trebuie să investească într-o Românie mai sănătoasă„, afirmă iniţiatorii proiectului, într-un comunicat de presă publicat pe grupul de Facebook „Voluntari în Europa .

Cum îi puteţi ajuta pe elevii din România

Practic, ecuaţia e simplă: cei care doresc să ajute copiii fără posibilităţi materiale din România, în special cei din mediul rural din zonele defavorizate, o pot face direct, cumpărând ghiozdanul complet dotat de o companie de papetărie ce urmează a fi selectată de iniţiatorii proiectului.
Va fi un producător naţional, în acest fel fiind ajutată şi industria de profil autohtonă.
Compania oferă toate produsele şcolare la preţuri fără adaos comercial şi tot ea se va ocupa de expedierea ghizdanelor pe adresa micuţilor.
Ulterior, prin colaborarea cu organizaţii de protecţia mediului, elevii destinatari vor participa la campanii de reîmpădurire, aceasta fiind contribuţia lor la schimb pentru cadoul primit prin donaţii de la românii din Diaspora şi din ţară.
În comunicatul asociaţiei Voluntari în Europa a fost ataşat şi un foarte scurt film video, care vorbeşte pe scurt şi pe înţelesul tuturor despre scopul acestei ultime campanii de donaţii pentru şcolari.

Mediul academic salută o iniţiativă „excelentă”, care repune pe tapet valoarea muncii

„Ideea este excelentă. Şi nu doar pentru că e una de ajutor pentru copiii din familii fără mari posibilităţi materiale, dar şi deoarece resuscitează ideea de respect pentru muncă, demonetizată din păcate de mulţi ani în România educaţională. Acest proiect al asociaţiei Voluntari în Europa este de un foarte mare impact deoarece readuce în discuţie un element esenţial: VALOREA MUNCII”, a declarat, într-un interviu pentru LUMEA LIBERĂ tv, prof. dr. Adrian Gorun, preşedintele Senatului Universităţii „Constantin Brâncuşi”, membru de onoare al Academiei Oamenilor de Ştiinţă din România (de la minutul 15:00, în înregistrarea video de mai jos).
Importanţa proiectului de ajutor cu ghiozdane pentru elevi este întărită de profesorul Adrian Gorun şi prin alte două argumente: rata abandonului şcolar în România şi condiţiile foarte dificile de studiu pentru elevii din mediul rural.
Acest din urmă aspect s-a simţit foarte acum în vremea carantinei coronavirusului, când elevii din şcolile de la ţară, fără dotări cu instrumente ale noilor tehnologii, nu au putut să-şi continue studiile în condiţii similare cu cei de la oraş, din lipsă de internet, computere şi alte dotări IT, ceea ce nu le-a permis accesul la conferinţe video şi lecţii online.
„Unii dintre cei care se dau specialişti în educaţie au distrus învăţământul de la sate prin acea acţiune denumită MICROBUZUL, prin care au închis majoritatea şcolilor din mediul rural pe motiv că a scăzut numărul de copii, ceea ce era o realitate. Dar era la îndemână cealaltă soluţie, a profesorilor itineranţi care să vină ei la şcoli… E dramatică situaţia abandonului în mediul rural, undeva la 20% părăsesc învăţământul gimnazial„, a declarat Adrian Gorun.

Leave a reply